18 mei 2021 
in Tips

4 Tips voor buiten sporten in de koudere maanden

4 Tips voor buiten sporten in de koudere maanden

De R zit al in de maand. In deze blog lees je vier handige en makkelijk toepasbare tips om toch lekker buiten te blijven bewegen/sporten.

1. Draag laagjes
Fleece en thermokleding zijn je twee grootste vrienden! De één heeft het sneller koud dan de ander. Zelf vind ik het bijvoorbeeld prettig om de volgende laagjes te dragen:
• Muts
• Sporthemd
• Longsleeve shirt
• Vest
• Windstopper
• Sportlegging (je kan er altijd twee over elkaar aandoen)
• Handschoenen
Je kunt als je het warm hebt één van de laagjes uitdoen, maar ook weer een laagje extra aantrekken als je het koud krijgt.

2. Doe een warming-up
Zeker wanneer het koud is, is het belangrijk om niet te snel met zware of moeilijke oefeningen te beginnen.

3. Neem warm water mee in je bidon
In de zomer vind je het misschien wel lekker om koud water te drinken tijdens het sporten. In de winter is het handig om warm/lauw water te drinken tijdens je training. Je warmt jezelf op van binnenuit en als je koud water drinkt moet je lichaam nog harder werken om warm te blijven.

4. Blijf bewegen
Bewegen helpt enorm om warm te blijven. Als je trainer iets aan het uitleggen is dan kan je bijvoorbeeld op de plaats stappen. Wordt een oefening te zwaar? Blijf de oefening dan wel uitvoeren maar op een lagere intensiteit.

Vond je dit een interessante blog? Lees dan ook eens onze 5 tips om sporten vol te houden, en zorg dat je blijft sporten ook als je motivatie wat lager is!

Over de schrijver
Hoi, ik ben Marcellina en kom uit Amstelveen. Inmiddels heb ik meer dan 10 jaar ervaring in het geven van allerlei sportlessen. Gaandeweg ben ik mij gaan specialiseren in pre- en postnatale trainingen. Dit is ontstaan nadat er deelneemsters uit mijn bootcampklasjes zwanger werden. Ik wilde toen meer leren over hoe ik mijn lessen kon aanpassen voor zwangere vrouwen. En wat bleek? Ik vond het meteen interessant en had een ontzettend leuke doelgroep ontdekt! Toen deelneemsters terugkwamen na de bevalling bleek dat ze totaal geen informatie hadden meegekregen wat betreft hun eigen herstel. Terwijl dit juist zo belangrijk is! Dit motiveerde mij om met PowerMama 020 pre- en post nataal vrouwen te blijven helpen. Ik vind het elke keer zo leuk om te ervaren hoe zinvol en effectief het trainen tijdens en na de zwangerschap is. Hopelijk zie ik jou gauw bij de lessen! Marcellina Covelli
Reactie plaatsen

Omnomnom wij gebruiken cookies
arrow_drop_up arrow_drop_down