Kun je sporten tijdens zwangerschap?

Wanneer je zwanger bent, kun je gewoon blijven sporten. Sterker nog, sporten tijdens je zwangerschap is juist goed voor je. Je conditie blijft hierdoor op peil en het helpt kwaaltjes als kramp, verstopping en spataderen te voorkomen. Als je gewend bent om intensief te sporten, dan kun je op een hoger niveau blijven trainen dan wanneer je het voor de zwangerschap al wat rustiger aan deed. Wil jij met een bewezen programma werken? Kies dan voor het PowerMama Programma van PowerMama 020! 

Zodra de zwangerschap echt vordert, kun je beter wel een tandje lager gaan trainen of gaan trainen met een andere focus. Wij van PowerMama 020 helpen jou daarbij. Je lichaam moet namelijk al harder werken, net als je hart. Als jij harder moet werken, moet de baby dat dus ook. Bovendien heb je later in de zwangerschap meer kans op blessures, omdat je spieren en gewrichten slapper worden. Train daarom het liefst met een bewezen programma zoals dat van PowerMama. Let ook op met het trainen van je buikspieren en stop hier op tijd mee, anders heb je kans op diastase ofwel het uiteenwijken van je buikspieren na de zwangerschap.

Ook kun je bepaalde risicosporten kun je beter niet uitoefenen als je zwanger bent. Vanzelfsprekend natuurlijk geen vechtsport, maar denk ook aan bepaalde kracht- en avontuursporten. Wandelen, zwemmen en fietsen mag je in elk geval tot aan je bevalling blijven doen. Nadat je bent bevallen kun je na ongeveer zes weken weer beginnen met sporten. Begin vooral rustig aan en luister naar je lichaam. Wannneer je het PowerMama Programma hebt gevolgd kun je ook het PowerMama Vervolgprogramma daarna volgen en herstel jij nog beter van je zwangerschap! Sommigen kunnen al snel weer goed trainen, anderen hebben wat meer tijd nodig om hun lichaam te laten herstellen dat is persoonlijk, maar hier wordt door onze trainers goed op gelet zodat jij op jouw tempo weer fitter kunt worden en optimaal kunt herstellen!

Reactie plaatsen
Omnomnom wij gebruiken cookies
arrow_drop_up arrow_drop_down